söndag 17 september 2017

En söndag i september

Idag har jag inte legat på latsidan precis. Jag har jobbat, röstat och jag tvättar för fullt! I helgen har det varit Visingsö Skördefest och jag har hjälpt till och sålt bussbiljetter till skördefestbussarna i hamnen på Visingsö. Jag må ha slutat på turistbyrån, men när öborna ber om hjälp så ställer jag så klart upp om jag har möjlighet. Men jag har inte bara sålt bussbiljetter utan jag har självklart gett tips på vad man kan se och göra utöver skördefestaktiviteterna, och jag har även tipsat om andra färdsätt på Öa! Man kan inte ta ur turistinformatören/-inspiratören ur mig helt...


När jag kom hem från Öa så var det en snabb visit i den lokala matvaruaffären som gällde, lite mat i magen och sedan ner till Landsjökyrkan för att rösta! Det var väldigt mycket folk som skulle rösta när jag kom dit. Detta gläder mig, att man röstar även i kyrkovalet. :-)

Men, hur svårt kan det vara att ställa sig i kön och vänta på sin tur? Hur kommer det sig att vi svenskar är så urbota dåliga på att köa? Jag kommer in i lokalen och hamnar bakom en äldre dam som ska ta sina "röstlappar", men det tar lite tid för henne. Jag står snällt bakom och väntar, för jag vill inte bara knô mig emellan och ta de lappar jag som jag tänkt. Men se pensionärerna som kom efter mig, tog ingen som helst hänsyn vare sig till mig eller till den äldre damen som stod där och letade... När jag sedan stod i kön för att få komma in i ett "röstningsbås" ja då var det en annan dam som bara gick före. Nu blev hon stoppad av en man som stod i dörröppningen och delade ut kuvert, och sedan fick jag gå in före damen. När jag stod där i godan ro och stoppade ner mina lappar i respektive kuvert så hörde jag mannen säga till ytterligare en person att h*n måste vänta lite för det är fullt i båsen...

Nu ska jag snart lägga mig i soffan och kolla på ett avsnitt av "Call the midwife" eller två innan det är dags att gå och sova. Men först ska jag ner i tvättstugan och hämta upp lite tvätt. Har jag tur är även tvätten i torktumlaren helt torr, men det betvivlar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar