lördag 19 augusti 2017

Ändrade planer


Egentligen var det tänkt att jag skulle springa Jönköpings halvmaraton. Jag började ju träna och kom igång riktigt bra. Sedan kom visst en liten semesterresa i vägen och väl hemma igen gick det inte så bra med träningen längre. Jag gav dock aldrig upp hoppet om att ändå ställa upp.

Men, så upptäckte jag att halvmaran sammanföll med Visingsö Tornerspel. Och i år använder de sig av vårt biljettsystem för första gången. Det är också första gången som vi har ett arrangemang som vi är utanför våra arenor och där scanningen verkligen ska testas. Med anledning av detta så bestämdes det i ett ganska tidigt skede att jag ska finnas på plats i Gränna hamn som en support och även vid behov skriva ut biljetter som sedan säljs i en liten "entrékassa". När det bestämdes att jag ska vara i Gränna hamn så hade jag faktiskt inte en tanke på att jag skulle springa halvmaran den lördagen. Detta slog mig faktiskt först strax innan jag gick på semester.

Med tanke på hur träningen gått efter den där semesterresan i mars så grät jag väl inga störtfloder när jag insåg att jag faktiskt inte längre kan springa halvmaran...

När jag åkte till jobbet imorse så visste jag inte hur länge jag skulle jobba. Det blev lite drygt sex timmar nere i hamnen. Och då jag nuförtiden är en kontorsråtta, så känns det i fötterna och vänster knä och vad att jag stått på asfalt nästan hela passet. Lunchen blev en mjukglass med Noisettetopping. Jag fattar dock inte att jag som flera gånger under semestern gnällt om att mina "mattider" blev rubbade då det inte åts lunch mellan 12 och 13. Idag gick det alldeles ypperligt att bara äta en mjukglass innan det blev en sen lunch. En mycket sen sådan...

Innan jag åkte hem skrev jag ut lite biljetter inför morgondagen på Grenna Museum och sedan gick jag över gatan till MacAndrée där Putte, fixade lite mat till mig.

Imorgon är jag åter på plats i Gränna hamn, det blir dock ett något kortare pass. Och jag har redan nu förberett lite biljetter. Igår glömde jag att skriva ut färjebiljetterna, så det blev lite stressigt innan jag fick ut de första färjebiljetterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar