torsdag 13 juli 2017

Vacay

Hamlet?
Vilken smakstart jag har fått på årets sommarsemester! Kompade ut ett par timmar i fredags och åkte raka vägen hem till syrran. Eller så rakt det kan bli när man åker kollektivt.

I lördags grejade och donade vi hemmavid och i husbilen, för i söndags morse for vi söderut. Vi hade bokat in oss på Råå Vallar Resort i Helsingborg. Väl framme tog vi det lugnt och slappade utanför husbilen resten av dagen och kvällen!

I måndags blev det en tur över sundet till Helsingör, vi strosade lite längs Stengade, åt god mat och köpte med oss wienerbröd med choklad till husbilen! Det blev sedan en lugn kväll på campingen med grillad korv med bröd till middag!

I tisdags blev det faktiskt ytterligare en tur över sundet och till Helsingör. Det kan delvis bero på min förkärlek till kyrkor... Jag har ju varit i Helsingör relativt många gånger, men jag har aldrig kommit in i Domkyrkan eller S:ta Mariakyrkan, som hör(de)n till karmelitklostret som en gång fanns här. När vi ändå var i Helsingör igen så blev det en promenad till Kronborgs Slot. Ni vet slottet där Hamlet utspelas! Efter att ha utforskat slottet lite närmare och även hälsat på Holger Danske igen så var det två ganska möra systrar som begav sig tillbaka till campingen och husbilen. Då vädret vacklade fram och tillbaka, så chansade vi inte på att dra igång grillen utan det blev en pizza från restaurangen på campingen i husbilen.

Igår åkte vi hem till Västergötland och idag har vi inga planer alls. Bara ta det lugnt. Det kan behövas det med. Vi får se vad vi hittar på i helgen. Någon gång nästa vecka åker jag hem till Småland igen. Det är skönt att bara vara hemmavid lite med faktiskt.

Det kommer mer info om vad vi upplevde i Helsingör på min utflyktsblogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar