tisdag 14 mars 2017

Segt


Japp. Nu är det lite småsegt.Det är segt att inte sova bra, pga fullmånen. Det var segt att gå till busshållplatsen imorse när jag skulle till jobbet. Kanske inte så mycket för att jag var trött. För det var jag inte, trots taskig sömn. och jag slog upp de små blå redan strax efter 4 första gången. Nej, min kropp och mina muskler var (och är fortfarande) sega efter gårdagens bodypump. Jag får ingen direkt träningsvärk längre, så jag gissar att jag måste öka vikterna ännu lite till, men kroppen är som sagt seg, och det tar emot att anstränga musklerna.Jag var beredd på en seg dag på jobbet, men där gick jag bet. Det var segt att laga mat när jag kom hem från jobbet och det var segt att resa sig från köksstolen och börja packa.

På jobbet hann jag fixa med ett par bilder till ett arrangemang, eller jag redde inte ut det utan en kollega fick komma till undsättning. Jag och en annan kollega satt stora delar av förmiddagen och försökte reda ut en rapport. Nu har jag ett förslag på en utveckling på våra evenemangsrapporter. Jag och en annan kollega gick igenom ett litet bekymmer från helgen, och vi löste det relativt snabbt! Jag löste av R som var själv på turistbyrån så han fick lite mat i magen och lunch. Och på eftermiddagen fick jag efter lite lite flams och trams upp två artiklar på hemsidan! Lagom till att jag tänkte smita från jobbet lite tidigare så ringer telefonen som varit tyst hela dagen! Nu var det ett mycket trevligt samtal och jag kunde hjälpa arrangören med nästan alla frågor på en gång. :-)

Nu har jag lite att göra imorgon med, då jag har ett par uppgifter att fixa till arrangören, sedan har jag en sk hovmästarlista att göra. Minst en artikel ska skrivas och läggas upp på hemsidan! Sedan får jag se vad som dyker upp under dagen.

Men det kommer vara en småseg väntan mellan 17 och 18 i väntan på att jag slutar jobbet tills jag byter om och går till gymmet och spinnar! I vanliga fall så brukar jag jobba över, men nu har jag ju inte så mycket att göra... Ja, ja det löser sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar